Testimonial My Way Borduringen

“Met de glimlach als het kan, streng en kordaat als dat moet”

Esther Van Loo is de gedreven zaakvoerder van het Maaseikse My Way Borduringen, een borduuratelier met een hecht team van medewerkers die net zoals Esther een passie hebben voor het borduurvak. Vanuit hun eigen atelier vinden de met zorg en oog voor kwaliteit geborduurde logo’s, opschriften en afbeeldingen hun weg naar klanten in de volledige Benelux. “Vaak gaat het om erg grote aantallen, en dus dito bedragen,” aldus Esther. “Een nauwgezet debiteurenbeheer is daarom cruciaal voor de gezondheid van ons bedrijf.” Laat dat nu net de sterkte van ADS&Meer zijn …

Esther Van Loo: “My Way Borduringen staat gekend om zijn hoogkwalitatieve én snelle leveringen, ook van grote aantallen. Iets om trots op te zijn, die grote bestellingen, en dat zijn we beslist, alleen vergt dat natuurlijk ook om een extra goede opvolging van je betalingen. Maar je weet hoe dat gaat, door de dagelijkse drukte in het atelier, ontbreekt het me vaak aan tijd om dit strikt en regelmatig te doen. En dat is natuurlijk niet gezond voor je cashflow. De ontmoeting met Nadine en Jelka van ADS&Meer kwam dus als geroepen.”

Op de mouw spelden

“Sinds een jaar neemt het ADS&Meer-team die taak iedere week op vrijdag van me over en herinneren ze klanten schriftelijk en telefonisch aan hun onbetaalde facturen. Dat doen ze met de glimlach als het kan, maar ook streng en kordaat als dat moet. Hen speld je niets op de mouw, om het maar bij onze vakterminologie te houden (lacht). Maar ze hebben altijd respect voor onze klanten. Dankzij ADS&Meer verloopt het debiteurenbeheer nu gestructureerd en grondig. Niets ontsnapt aan hun aandacht, en dat merk ik aan onze cashflow. Die oogt veel gezonder nu. Ik merk dat het wel helpt dat onze klanten iemand van een extern kantoor aan de lijn krijgen. Dat doet hen meteen de ernst van de zaak inzien.”

Sociale media

“Naast het debiteurenbeheer, kan ik ook met andere boekhoudkundige of personeelsgerelateerde vragen bij het team van ADS&Meer terecht. Die worden snel en uitgebreid beantwoord, of nagevraagd indien nodig. In de toekomst zal ADS&Meer me verder een handje gaan helpen bij het inplannen en coördineren van berichten op sociale media. Ook die kunnen wel wat aandacht gebruiken. En nu stop ik beter met mijn lofzang, want ik zou niet meer zonder deze twee fantastische dames kunnen, en als ik zo doorga, raak ik hen misschien nog kwijt (lacht).”