Testimonial Accoren

“Dankzij de professionele opvolging van ADS&Meer, kan ik mij nu volledig richten op de klant.”

Bij Accoren Accountancy in Heusden-Zolder kunnen particulieren én bedrijven terecht voor deskundige hulp op het vlak van boekhouding, accountancy en fiscaliteit en bedrijfsadvies. Renate Nouwen startte haar onderneming op in 2012 op en bouwde het in de jaren die volgden samen met haar team uit tot een ijzersterke referentie in de sector. En hoewel het groeiende klantenbestand van Accoren natuurlijk een goed teken was, bleek tegelijkertijd ook dat de interne administratie veel tijd in beslag nam. Daarom schakelde ze ADS&Meer in.

De klanten die Renate Nouwen ondersteunt, zijn veelzijdige eenmanszaken en kmo’s die in diverse sectoren opereren. Renate begon in 2012 alleen aan deze job, maar krijgt ondertussen versterking van twee medewerkers. Ondanks die extra ondersteuning, merkte Renate dat ze in alle drukte weinig tijd overhield voor wat ze zelf graag deed: de klant met veel persoonlijke aandacht begeleiden. “Ik doe mijn job graag omdat ik mensen wil adviseren en ze wegwijs wil maken in hun cijfers,” legt Renate uit. “Maar door de vele interne administratieve taken werd het een uitdaging om die persoonlijke touch te behouden. In 2018 schakelde ik daarom ADS&Meer in.”

Zekerheid

Bij ADS&Meer vond Renate de exacte backoffice-ondersteuning die ze zocht. “Het team volgt onze administratie professioneel en correct op. Een belangrijke verplichting van accountants, is de anti-witwasadministratie. Maar dit betekent ook dat we voor elke klant de identificatie, officiële opdrachtbrieven en uiteindelijke begunstigden moeten bijhouden. Een enorme klus! Maar dat was buiten ADS&Meer gerekend. Ze volgen de gegevens van zaakvoerders op, schrijven mailingen en opdrachtbrieven, controleren de vervaldata van ID-kaarten … Dat biedt een hoop zekerheid.”

Diezelfde zekerheid had Renate in 2019 ook hard nodig toen ze een kwaliteitstoetsing kreeg vanuit het Instituut der Accountants (ITAA). “Jelka heeft toen ontzettend veel voorbereidingen getroffen en de interne administratie op punt gesteld. Ze zorgde ervoor dat onze dossiers tiptop in orde waren. Ons kantoor werd positief beoordeeld in deze toetsing, mede dankzij de hulp van Jelka en Nadine.”

Hoewel Accoren Accountancy sterk gegroeid is de laatste jaren, verkiest Renate er toch voor om het kantoor overzichtelijk te houden. “Dan kunnen we die persoonlijke aanpak blijven garanderen,” klinkt het. “En doordat onze interne kantoororganisatie niet meer op mijn schouders drukt, voel ik me weer vrij om er 100% voor de klant te zijn. Ook dat hebben we volledig te danken aan ADS&Meer.”

Zou jij, net zoals Renate, ook liever je kantoororganisatie aan iemand anders overlaten zodat je zelf meer tijd kunt besteden aan de klant? Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.