Testimonial Verhalen Vertalen

Groeipijnen verzachten

Hilde Neven houdt van mooie woorden. Al twaalf jaar lang runt ze vertaal- en tekstbureau Verhalen Vertalen. Samen met een kernteam van vertalers en copywriters zorgt ze ervoor dat het verhaal van een organisatie of bedrijf vertaald wordt naar de juiste taal (Frans, Engels, Duits, Italiaans en Nederlands) of tekstvorm (brochures, catalogi, persberichten, jaarverslagen, redactionele artikels, webteksten, testimonials …). “De laatste jaren maakte Verhalen Vertalen een sterke groeisprong. Een heel fijn gevoel natuurlijk, maar … geen groei zonder groeipijnen. Die voelde ik ook op administratief vlak. Gelukkig hebben Jelka en Nadine van ADS & Meer alle kennis in huis om grote en kleine administratieve pijnen te bestrijden en genezen.

‘Oh neen, de maand is bijna om en er moeten nog facturen gemaakt worden.’ Herkenbaar? Het was ook bij Hilde een maandelijks terugkerend fenomeen. “Door de groei van mijn bedrijf, nam ook dat administratieve ‘gedoe’ almaar toe. Ik merkte dat het steeds moeilijker werd om dat er nog bij te nemen.

‘Waarom ga je niet eens met Nadine praten?’ De vraag was me al meermaals gesteld. In mijn professionele netwerk behoeft Nadine geen achternaam. Als je Nadine zegt, weet iedereen over wie het gaat: het is de dame die orde brengt in je administratieve chaos. Ik heb lang gevonden dat ik dat administratieve werk zelf hoorde te doen. Maar … waarom eigenlijk?”

Orde en structuur in facturatie

“Ben ik blij dat ik toch die noodkreet heb geslaakt en Nadine en haar collega Jelka op de koffie heb gevraagd! Ik zou me nu geen Jelka- en Nadineloos leven meer kunnen voorstellen, eerlijk waar. ADS & Meer bracht snel, en op mijn maat, orde en structuur aan in mijn facturatiesysteem. Via een handig en gedeeld bestand houden we intern een overzicht bij van onze opdrachten en de te factureren bedragen. Wekelijks duiden we daarin aan welke facturen aangemaakt mogen worden. Jelka volgt dat meteen op en gaat aan de slag in onze boekhoudsoftware. Ook hier is de samenwerking een troef. Toen we pas waren overgeschakeld naar het nieuwe boekhoudsysteem, konden we met vragen over de werking ervan ook bij Jelka en Nadine terecht. Was er toch iets niet duidelijk? Dan zochten zij het voor ons uit.”

Gemoedsrust

In een sector als de mijne wordt veel met freelancemedewerkers gewerkt. Ik vind het ontzettend belangrijk dat ik hen tijdig kan betalen, maar daarvoor is het ook cruciaal dat je je facturen tijdig naar je klanten verstuurt. Dankzij ADS & Meer blijft er niets liggen. Terwijl ik me focus op andere taken binnen Verhalen Vertalen, is mijn administratie in goede handen. Dat zorgt voor een enorme gemoedsrust. Hun werk gaat trouwens verder dan die lijst. Merken ze dat er facturen al een tijdje openstaan? Ze zullen het me tijdig laten weten én er vriendelijk, maar ook kordaat achteraangaan. Een bestelbonnummer of een omschrijving die niet helemaal correct lijkt? Ze nemen geen risico, maar polsen altijd even of het wel kan zo.

En passant zoeken ze ook voor me uit hoe dat relatiegeschenk dat ik in gedachten had nu het best kan worden verzonden en hoeveel dat zou kosten. En zo kan ik eigenlijk nog wel een tijdje verdergaan … Soms heb ik de indruk dat Nadine en Jelka geen 24 uur, maar 48 uur in een dag hebben. Ik vind hen van onschatbare waarde!