Testimonial mpk-advies

Sinds 2010 begeleiden en adviseren Marc Vanbrabant en zijn team binnen MPKAdvies hun klanten – van zelfstandigen in bijberoep tot grote ondernemingen – op boekhoudkundig én managementvlak, en dat vanaf de oprichting tot het overlaten van hun activiteit. Om te voldoen aan o.a. de antiwitwaswetgeving, schakelde de zaakvoerder ADS&Meer in. “Kantoren die niet in orde zijn met de richtlijnen, kunnen hun erkenning verliezen,” aldus de zaakvoerder. “Gelukkig zijn we dankzij Nadine en Jelka definitief verlost van die vrees.”

Boekhouders en fiscalisten zijn verplicht om de Cel voor Financiële Informatieverwerking op de hoogte brengen wanneer zij feiten vaststellen waarvan ze weten dat die verband houden met witwassen van geld. Daarom moeten zij in hun kantoor gebruikmaken van officiële opdrachtbrieven en antiwitwasformulieren. Om na te gaan of kantoren in orde zijn met deze richtlijnen, plant het Beroepsinstituut van Erkende Boekhouders en Fiscalisten (BIBF) onaangekondigde controles bij zijn leden. “Wie niet in orde is loopt het risico op een torenhoge boete, die kan oplopen tot meer dan een miljoen euro, of kan zijn erkenning verliezen,” aldus Marc Vanbrabant.

“Uiteraard wilden wij als kantoor maar al te graag voldoen aan de vereiste richtlijnen, maar in de praktijk bleek dat echt geen sinecure. Ook bij veel andere kantoren is dat trouwens een pijnpunt. De werkdruk in onze sector is al ontzettend groot, veel tijd om administratieve veranderingen door te voeren, is er niet. We hadden het intern al meermaals geprobeerd, maar kregen het project nooit echt op de rails. Dus zochten we een externe oplossing voor ons zorgenkindje. Die vonden we bij ADS&Meer. Dankzij hen kreeg het al snel de allerbeste zorgen toegediend (lacht).”

Piekfijn voorbereid

“We hebben Nadine uitgebreid gebrieft over de richtlijnen waaraan we zouden moeten voldoen en … meer eigenlijk niet. ADS&Meer heeft vanaf dan alles uit handen genomen terwijl wij ons konden focussen op onze klanten. Ze zetten een opvolgsysteem op, maakten een lijst van de klanten wiens identiteitskaart opnieuw moest worden ingelezen, zorgden ervoor dat de nodige formulieren werden ingevuld en nodigden de klant vervolgens uit om hun document te komen ondertekenen. Vonden er afspraken plaats op een dag dat ADS&Meer niet bij ons op kantoor was? Dan kon je er prat op gaan dat de klantendocumenten piekfijn voorbereid en in de juiste volgorde klaar lagen in de ontvangstzaal. Wij hoefden ons werkelijk om niets te bekommeren. En bleek het moeilijk om een klant tot bij ons op kantoor te krijgen? Dan was dat buiten ADS&Meer gerekend. Dankzij hun kordate, maar vriendelijke aanpak wisten ze zelfs onze meest drukbezette klanten te overtuigen en werden alle dossiers vlot afgehandeld. Dankzij ADS&Meer zijn we vandaag volledig in orde en kunnen wij ons zorgeloos richten op waar we goed in zijn: de begeleiding van onze klanten. Een hele verademing.”

“Wat kan ik nog meer zeggen? Dat we in de toekomst nog vaak zullen samenwerken? Dat lijdt voor mij geen enkele twijfel!”