Testimonial Apotheek Melotte

“Administratieve hulp inschakelen is een bevrijding – nu kan ik mijn energie in mijn zaak steken.”

In het centrum van het mooie plaatsje Gruitrode ligt de drukbezochte Apotheek Melotte. Kathleen Melotte, eigenaar van de apotheek, zit al ruim 20 jaar in het vak. “Maar daarnaast ben ik natuurlijk ook gewoon zaakvoerder. En iedereen weet: wie een eigen bedrijf runt, heeft vaak minder tijd voor al het papierwerk.” Daarom was Kathleen blij toen ze eind 2019 via een netwerkevent in contact kwam met ADS&Meer. Ze vertelt graag hoe het ADS-team de letters uit hun bedrijfsnaam – Aligneren, Digitaliseren en Simplificeren – sindsdien helemaal waarmaakt.

Na de eerste kennismaking hakte Kathleen al snel de knoop door. “Ik heb nog even getwijfeld of ik de administratie uit handen wilde geven, maar ik wist: ik heb structuur nodig. Ik wil mijn energie in mijn zaak kunnen steken.” Nadine en Jelka van ADS&Meer stelden meteen een plan van aanpak op dat uit twee delen bestond: het volledig bijwerken van de boekhouding van de apotheek én het uitkammen en structureel indelen van alle archiefkasten. Kathleen is erg tevreden over dat werk. “En sinds die eerste inhaalslag wordt onze administratie op regelmatige basis onder handen genomen. Jelka aligneert onze hele bedrijfsvoering door alles in de juiste mappen te steken, na te kijken of onze facturen betaald worden, en ons op fiscale zaken te wijzen die we zelf nog niet hebben gezien.” Dankzij die extra hulp kan Kathleen zich met een gerust hart bezighouden met de zaken die ze graag zelf regelt. “Als zaakvoerder van een kmo heb je geen boekhouding gestudeerd, maar er wordt wel van je verwacht dat je het kunt. Administratieve hulp inschakelen is dan echt een bevrijding. Simplificeren is het codewoord! Ik kan het iedereen aanbevelen.”

Digitaliseren naar apotheek van de toekomst

Kathleen denkt graag vooruit en wil haar klanten zo goed mogelijk bijstaan met een apotheek van de toekomst: moderne dienstverlening in een klantvriendelijk jasje. “Investeren en met de klant meedenken, dat dragen we hoog in het vaandel. Momenteel wordt de apotheek verbouwd om ruimte te maken voor een medicatierobot die geleverde medicijnen sorteert, ingeeft en verdeelt. Dat scheelt ons team een pak tijd.” Daarnaast wint ze veel tijd door Jelka de digitalisering van de apotheek verder te laten doorzetten en haar toegang te geven tot de personeelsadministratie en de interne apotheekprogramma’s. “Dat is best een flinke stap,” vertelt Kathleen, “maar ADS&Meer behandelt dit zeer betrouwbaar en discreet. Jelka werkt zelfstandig, straalt rust uit, en schrijft steeds in ons heen-en-weerboekje wat ze gedaan heeft en wat ik nog moet doen. Op ADS&Meer kan ik voor 100% rekenen.”

Klinkt de administratieve druk die Kathleen heeft ervaren je bekend in de oren? Ben je als zaakvoerder of zelfstandige op zoek naar hulp bij je administratie, debiteurenbeheer of personeel?