Heeft u veel aan- en verkoopfacturen te verwerken in uw boekhoudpakket? Of gaat u elke maand/kwartaal met een dikke map naar uw boekhouder die al deze documenten nog moet verwerken? Krijgt u jaarlijks (meestal in het volgende boekjaar) een lijst van uw boekhouder met nog ontbrekende documenten of betalingen die zij niet kunnen toewijzen? Moet u handmatig uw betalingen ingeven omdat uw facturen nog niet boekhoudkundig verwerkt zijn?
Misschien is het dan een goed idee om beroep te doen op onze diensten. Wij kunnen zowel uw aankoop- verkoopfacturen, financiële dagboeken bijwerken in uw eigen software of in de software van uw boekhouder. Wij zorgen dat alle nodige documenten beschikbaar en verwerkt zijn.
Uw boekhouder hoeft deze dan enkel te verwerken en u te voorzien van het nodige fiscale advies.
Ons stappenplan voor een piekfijne voorbereiding:
- Inkomende post sorteren en klasseren op de juiste plaats in de map.
- Aankoopfacturen scannen wanneer de klant met een elektronisch platform werkt.
- Betalingen klaarzetten via online banking.
- De fiscale documenten tijdig aan de boekhouder bezorgen.
- Boetes en advocatendossiers in kaart brengen, zodat de boekhouder betalingen kan matchen aan bepaalde klanten/leveranciers,
zonder al te veel zoekwerk.
- De aankoopfacturen controleren op basis van de bestel- en leveringsbonnen van leveranciers.
- De dag ontvangsten sorteren en controleren.
- Voor KMO-dienstverleners zorgen wij voor een gedetailleerd overzicht van de betalingen ontvangen via de KMO Portefeuille, zodat de boekhouder de afpunting gemakkelijker kan verwerken.
- Voor gebruikers van de KMO Portefeuille zorgen wij voor de hele aanvraag t.e.m. de betaling ervan en bezorgen wij de boekhouder de nodige uitsplitsingen.
- Ontbrekende facturen opvragen wanneer er enkel een leveringsbon beschikbaar is.
- Nakijken van de loonstaten versus de boekingsdocumenten van het sociaal secretariaat.
Zodra we alle gegevens en documenten hebben geordend, kan uw boekhouder aan de slag. En u? U hoeft enkel maar op beide oren te slapen.