Een goede voorbereiding is het halve werk. Een uitdrukking die klopt als een bus, zeker op het vlak van boekhouding. Want alleen als uw boekhouder over alle gegevens en documenten beschikt, kan hij u het juiste advies geven. En dat is cruciaal om uw onderneming te laten groeien. ADS & Meer is een rots in de boekhoudbranding voor heel wat klanten. Wij zorgen voor een piekfijne voorbereiding van uw administratie, de droom van iedere boekhouder én ondernemer.
Onze sleutelwoorden? Orde, orde en … nog eens orde.

Ons stappenplan voor een piekfijne voorbereiding?
  • Inkomende post sorteren en klasseren op de juiste plaats in de map.
  • Aankoopfacturen scannen wanneer de klant met een elektronisch platform werkt.
  • Betalingen klaarzetten via online banking.
  • De fiscale documenten tijdig aan de boekhouder bezorgen.
  • Boetes en advocatendossiers in kaart brengen, zodat de boekhouder betalingen kan matchen aan bepaalde klanten/leveranciers,
    zonder al te veel zoekwerk.
  • De aankoopfacturen controleren op basis van de bestel- en leveringsbonnen van leveranciers.
  • De dagontvangsten sorteren en controleren.
  • Voor KMO-dienstverleners zorgen wij voor een gedetailleerd overzicht van de betalingen ontvangen via de KMO Portefeuille, zodat de boekhouder de afpunting gemakkelijker kan verwerken.
  • Voor gebruikers van de KMO Portefeuille zorgen wij voor de hele aanvraag t.e.m. de betaling ervan en bezorgen wij de boekhouder de nodige uitsplitsingen.
  • Ontbrekende facturen opvragen wanneer er enkel een leveringsbon beschikbaar is.
  • Nakijken van de loonstaten versus de boekingsdocumenten van het sociaal secretariaat.

Zodra we alle gegevens en documenten hebben geordend, kan uw boekhouder aan de slag. En u? U hoeft enkel maar op beide oren te slapen.