Vanaf 1 april 2021 moet je als werkgever niet-telewerk registreren.

De overheid heeft een registratietool in het leven geroepen om het ‘verplicht telewerken, zolang de functie het toelaat’ te kunnen controleren.

Voortaan moet je als werkgever elke maand ingeven hoeveel medewerkers telewerken, en voor wie thuiswerk niet mogelijk is. Deze regel geldt voor iedereen, behalve de verplicht volledig gesloten ondernemingen en sectoren.

Vanaf wanneer?
  • Vanaf 1 april 2021
  • De aangifte doe je maandelijks ten laatste op de 6e kalenderdag van de maand:
    April 2021: uiterlijk dinsdag 6 april
    Mei 2021: uiterlijk donderdag 6 mei
    Juni 2021: uiterlijk zondag 6 juni
Waar invullen?

Via de website van de sociale zekerheid: telewerkaangifte

Niet of laattijdig invullen kan strikt genomen worden gesanctioneerd met een strafrechtelijke geldboete van € 400 tot € 4.000 of een administratieve geldboete van € 200 tot € 2.000.